20 000 KR, vaddå?

Alla ponnysar/ hästar som går SM, internationellt, medelsvår hoppning, dressyr, fälttävlan etc. Har alltid ett pris runt 90 000 - 200 000 KR om inte mer. Många tänker att "den ska jag ha" bara för att den tävlar höga klasser och vinner varje tävling etc. Medans det finns ponnysar/ hästar för 10 000 - 20 000 kr som har kapacitet även fast den bara gått LC, LB eller gått som skogsmulle och lättare ridning.

Läste Viccys inlägg om att man ska kämpa för att stå på prispallen och inte köpa en häst som tar hem varje seger. Då är man inte så stolt över att stå på prispallen. Sant säger jag!

Ska man stå på prispallen måste man kämpa för det. Och inte köpa en häst som tar hem varje seger, ett, tu, tre så har man 30 rosetter på några tävlingar. Vill man stå på prispallen ska man KÄMPA för det. Då är man nöjd efter det, riktigt nöjd, när man kämpat och kämpat att få stå där och galoppera ärevarv och vara så lycklig. Man ska kämpa för att komma dit.
Det spelar ingen roll om hästen kostar 10 000 KR, man kan komma upp till SM för det, eller hur? Man måste kämpa, om man vill komma dit. Man kan nå sina mål fast hästen kostar 10 000 kr. No problem, men man måste kämpa. Då efter det känner man sej nöjd över att få stå där, på prispallen.

Ni har säkert andra åsiker om detta. Skriv. EJ ANONYMA, TACK!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Många tror jag dock glömmer bort att de vissa "dyra" hästarna är hästar som faktiskt är svåra att rida. Priset har ingen betydelse tycker jag, man köper den häst man trivs med. Min ena häst var dyr, men hon är inte ett dugg lättriden. Gud vad vi jobbat detta år. Kämpat på som fan. Fått både sparkar och rammlat av än massa på tävlingarna.Och min andra häst var ju nästan "gratis" Men den hästen kommer alltid vara speciell eftersom han är en helt underbar häst och det finns verkligen ingen som han. Priset på en häst kan ju också stiga i värde beroende på stammtavlan. Har den en mycket känd pappa så kan priset stiga. Men tycker inte man ska bry sig om priset, det är bara att kämpa för det man vill och tro på sig själv :)

2011-07-31 @ 16:28:04
URL: http://tjugoforstafebruari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0