Dag 2 - när och varför jag började rida

Jag började rida, eller mitt hästintresse började runt 5, 6 års åldern. Ganska sent. Första gånge jag red var på en Islänning som hette Rejkur, någon som mormor kände som hade häst, som numera inte lever.. Dock var jag runt 7-8 års åldern när jag red första gången. Eller blev ledd första gången. x)
(har ingen bild då, eller har men hittar dom inte..)
Första gången jag satt på en häst var när jag och min kusin var till grannstallet och var och hälsade på hästarna. Då var det första gången jag gick sitta på en travare som hette Nobody No (?), kallades "K/Calle". Sen dess har det bara flytit på. Andra gången jag blev ledd på häst var Eldur, skritta fram och tillbaka en sväng. Något år senare började jag på ridskola, Stall Aftonsol. Red där i två år. Under första sommarn efter jag ridit ett år red jag en shettishingst på 5 år, stark som satan men världens underbaraste och den som jag älskar otroligt mycket och saknaden är ännu större. ♥
Han lärde jag mig att byta sittben på och en hel del till.
Sista gången jag red honom, första gången jag for av honom, stack på en åker. x)
Jag hade bara ridit i ett år där, right?

Efter det började jag rida Tossa mer och mer och i November 2010 var vi med i första Linda - träningen, hade då ridit henne i kanske 2½/ 3 månader. :)
I våras föla hon, jag tog hem nog en av det argssintaste ponny jag träffat, men som jag nu lärt mig hanskas med bättre än de första gångerna! När man lärt känna henne så är hon egentligen fanstatiskt go' även fast hon är på sin vakt.

Så har väl min ridkarriär börjat till nu idag. :)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: jag har inte fixat inläggen som de bilderna ska länkas till ännu, så det är inget fel där :)

2011-10-06 @ 15:20:02
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Tuvisss

Bra skrivet!



bloglovin byte?

2011-10-06 @ 19:32:04
URL: http://tuvagen.blogg.se/
Postat av: madde

fin blogg :)

2011-10-06 @ 19:43:19
URL: http://madddeandersson.blogspot.com
Postat av: Fanny

Så fin blogg :D kram!

2011-10-07 @ 18:31:34
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0