Dag 3 - det här behöver jag träna mera på

1. Mina händer, tummarna lever sitt egna lilla liv och behöver höja handen mer. Även fast jag har sadel så "ligger" dom nästan "på" framvalvet.

2. Mina skänklar behöver jag träna mycket på, speciellt när jag rider barbacka brukar jag kuna "dra" upp dom en aning och jag får ont i benen.
3. Mina rumpmuskler. Att jag inte ska sitta och spänna dom i traven t.ex. Jag får en ostadig sits och drar upp benen hela tiden.
4. Blicken! Oftast är den nere i manken eller på mina händer, eller precis framför själva hästen. Då blir även mina axlar"böjda". Alltså när jag höjer blicken kommer axlarna mer räta upp sig och min sits blir bättre.
Skänklarna blir såhär ungefär.


Mina händer ligger på manken här, dom ska vara en bit ovan manken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0