Dag 4 - Det här är jag bra på

Ojojoj. Vad är jag bra på? Jag kan ju säga att jag har absolut världens seriösaste hoppsits! Ni ville inte veta. Okej tillbaka...
Jag har ridit i bara två år men inser att jag har lärt mig massor på bara två år, alltså jag tycker väl att jag är bra på att rida när jag bara ridit två år. Det flesta tänker väl "haha, bra på att rida?". Ni som t.ex sett mig rida för ett år sedan, eller i våras eller något. Det var då. Jag kan säga inte för att skryta. Att jag har lärt mig mer än vad man lär sig på ridskola i 4-5 år sålänge jag ridit hemma! Seriöst, i alla fall på Aftonsol där jag ridit.
Jag har tagit de äkta grunderna på nytt, det ridskolorna inte lär ut från början, där jag gått. Jag är bra på att rida även jag bara ridit i snart 2½ halvt år.
Jag har fått sjukt bra balans på bara en sommar, självförtroende, mer vilja och kan bli kaxig och tuff när det väl kommer det ögonblicket.
- Alltså jag tycker att jag är bra på att rida även att jag bara ridit i 2 år. Om man jämför med en ridskoleryttare som sparkar på hästen i traven, inte kan byta sittben, sitter med armarna åt alla håll och inte änns vet vad "Hästen går över/under lod" betyder och "hästen stödjer på bettet"? ;)
man får väl bjuda lite. Juni -11

Bra på att rida när jag bara ridit i två år. Eller jag vet hur man ska göra för att rida rätt.

Kommentarer
Postat av: felix :)

Hej snygging, allt bra med dig? :)

2011-10-13 @ 17:36:24
URL: http://felixgunnarsson.blogg.se/
Postat av: ronja

HAHA, kommentaen ovan äger ju! :'D "Hej snygging" och ingen ser ditt fina ansikte! :p



Och en sak till, är de inte jobbit att du har 12 (!!) kommentarer på ett inlägg om BARA "kolla min blogg" och sånt? :O



aja, måste träffas igen nån dag c-yaa! :)

2011-10-14 @ 09:26:50
URL: http://ronjafagerstrom.blogg.se/
Postat av: irre

jag känner mig precis som den där nollan som inte vet vad "över/under lod" betyder

men för mig är inte orden det viktiga utan att kuna

förstå hästen veta ved den tycker och tänker och

utnytja det i sin ridnig ändast när man kan käna sig som ett med hästen är men en riktig ryttar

mvh irre ^^

2011-10-14 @ 10:52:53
URL: http://snowflings.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag förstår hur du tänker, men det du skrev gäller faktiskt inte alla ridskoleryttare :) har själv ridit i nio år, varav sju år på ridskola. Är väldigt glad för det, för tanken med att börja på ridskola är ju faktiskt att man ska lära sig grunderna. Så jag måste nog säga att man inte kan dra alla ridskolor och ridskoleryttare över samma gräns. Sen att du känner att du lärt dig mer nu än vad man kanske gör på en ridskola under längre tid är ju i sig bra.



Ha det bra!

2011-10-22 @ 09:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0