Piggelina 16 oktober

Långritt och hela köret! I början lät jag henne gå på halvlånga tyglar i ett ändå okej tempo utan att sega eller rusa. Kortade upp vart efter. Traven ville hon rusa ifrån tempot men i slutet trava hon i ett fint tempo som jag ville! Lite seg och blev tröttis efter ett tag men hon kämpade på och nöjd verkade hon va efteråt. Tyckte om att bli lite ompysslad och påkramad i stallet.
Släppte ut henne och kollade lite på när Karola longerade Mingan, nyblivne valacken förresten, i förrgår blev den tappre hingsten valack.
Den killen ska jag nog en vacker dag sitta på. Man såg hur fint steg och allt han hade, OMG säger jag bara! :o
hej jag heter Pigge och jag är söt

Kommentarer
Postat av: erica

Vet att du har skrivit lite om att du funderat på att tävla Pigge någon gång & tänkte bara säga att ifall du är intresserad så är det hopptävling på aftonsol om 2 veckor och där finns en 40/50 cm Clear Round som du och Pigge säkert skulle klara av jättebra om du vill testa :) Absolut inget måste utan tänkte bara informera dej så du vet att det är om du inte visste det tidigare, hoppas allt är bra med dej och finaste lilla ponnyn ! :)

2011-10-17 @ 22:21:03
URL: http://carlssonserica.blogg.se/
Postat av: erica

Okej ! :)

2011-10-18 @ 15:45:26
URL: http://carlssonserica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0