Piggelina fredag och lördag 28&29

I fredags blev det skogstur och lite bana. Gick bra. Inget nytt och säga faktiskt. :)
Travade och skrittade, hade ett bra tempo, riktigt nöjd!
-
Idag (lördag) lonerade jag henne, Chrisse gav mig lite tips, jag jobbade även henne lite från marken, att hon skulle stanna när jag stanna och inte springa över mig som hon gjorde. Utan hon stannar när jag stannar, beröm och om hon förösker springa över mig backar jag henne.
Fick även testa på Svensken, betydligt svårare att rida än Pigge, mer liksom, svårt att förklara. Inte likadant som "Pigge-ridning", båda har lite vilja i sig, eller aah, liksom LITE! Haha! Fin var han, mycket knappar som jag måste hitta. Blev utan stigbyglar, att träna lite på sits och balans. Han har även mycket större steg än Pigge, konstigt? x)
Lärorik dag! Imorgon kommer Erica och rider Pigge. Ska bli roligt få se hur Pigge reagerar när matte kommer och hälsar på! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0