Igår & idag

Linda - träningen
Gick grymt bra! Pigge var så duktig och lydde super, ibland ville hon inte fullt och körde lite specialer. Men för det mesta gick det finfint! :D
Jobbade ju då för handen. Vad ska man mera säga, hon var allmänt trevlig idag och lite tröttis, gäspade 24/7. Sötponnyn som bara sova. Men hon fick stå inne efter träningen, när regnet kom åxå. Lite skönt för henne. :)

Pigge 9 augusti
Vi red ut i ren(***)skinn, gick super, förutom att jag glömde spänna gjorden så jag åkte liksom lite framåt. Haha! Vi travade på en hyffsat rak väg, sedan stack Fanny och Karola iväg, Svensken och Chrisse också, så då gjord ejag och Pigge det åxå också blev det några meter galopp! SUperbekväm alltså och vilken fart! Första gången jag galopperar ''barbacka'' in my Life! Och på Pigge till och med, hon lyssnade också jättebra! Vi travade även på en superstor åker i dimman, mörkret, lite smått mysigt, med blinkisar och allt, vi är lite beroende, haha! Men är jättenöjd över henne. :D
"Mogge - träning"
Hjälpte även Chrisse att träna Mogge att sätta på grimman, det var meningen att vi skulle ta en promenix med dom men det blev mest race i hagen och lira runt morsan. Jag tog fast Tossa, hon kände genast igen mig. :''))
Vi stod och myste medans Chrisse flamsa efter Mogge och försökte få på grimman, vi höll på där en stund innan hon fick på den och vi gick ett varv i en volt i hagen, stannade lite emellanåt osv. Mera tänkte vi inte att vi behövde stojja, vi börjar sakta och säkert. Vi släppte dom och Tossa gick efter mig i hagen. Sötan ♥ och stannade när jag stannade, ännu mer sötan!
oredigerade bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0