Piggelina 24 - 25 september

24:e red vi ut också, skritt, lyfta på benen och körde ett skutt som inte gick något vidare, för mej. Heh. Allt gick bra, hon var väl lite tjurig i boxen och la öronen på nacken hela tiden.. Men det släppte efter ett bra tag. Hon var lite segare och ville inte riktigt fullt ut hela tiden, så man fick kämpa lite.
Annars gick det väldigt bra.
25:e blev det intervall, sadel och allt. Hon var även tjurig i boxen och skrapade och försökte sprarkas men "Jag iggar dej"! Jag har blvit mycketmycket vanare med henne sen jag red det tre första gångerna, vet hur jag ska handskas med henne och göra. Intervallen gick bra, hon var framåt och glad, tyckte det var roligt! Gick bra förövrigt och hade ett bra tempo, det är mera jag som måste sitta djupare i sadeln i lättsitsen. Hon var finis! :)
gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0