Mitt 2011

Januari

Red på ridskola som dåtid, en gån i veckan satt jag åkte. Red också Tossa några gånger i vecka medan hon var dräktig. Inget speciellt hände. Inga planer då.



Februari

Ungefär samma som januari, allt flöt på. Vi tänkte även på att köpa häst, inte jag, men en i stallet. 
Mars
Ja, mars? Vad hände då. Antar att snön fortfarande var kvar, red Tossa som vanligt ute i skogarna.
Sedan hände det grejer. Vi var och provred två hästar om en i stallet kanske skulle köpa. Ingen klickade. Jag provred ju också, om jag också skulle ta hand om den osv. Ingen klickade för mig heller. Den första vi provred var väldigt fin, men ur åldern kan man säga. Lite äldre typ. Tyvärr har jag ingen bild på dom. Rensade igenom en massa bilder.
Träffade även Mingan och Mohegans ståtlige far.
notera att jag hade min digitalkamera då. Som sög. ;p

April
Provred nog den andra här, en Nordsvensk. Klickade verkligen inte. Överkänslig i munnen. Inget för mig i alla fall. Funderade även på foderponny till mig. Red inte Tossa så mycket här. Hon började bli rätt så fet.
Maj
Här funkderade vi som mest på vad jag skulle göra. Ridskola, nej. Vi hade planer på ett russ nere i Köpingtrakterna. Tror han blev såld. Sedan tänkte vi en del på Snövit som numera finns HÄR. Men eftersom hon var hos Jonna skippade vi den idén. Sedan stack vi långa vägar utåt. Till Lumparland och kollade på den kaxigaste ponny jag någonsin mött, Piggelina.
Först kändes det väl lite "jahaa". "Provred" henne tre gånger innan vi bestämde oss för att ta henne på prov.
Sedan kom ju Mohegan också, som jag väntat. Fick se honom ganska färsk på morgonen. Söte, spinkig, LÅNGBENT och åsna.


Juni
I juni kom Pigge och det blev sommarlov! Min dröm jag uppfyllde, att jag skulle få "egen" ponny. Nästan, foderponny! Jag visste redan då att vi skulle ha en massa motgångar... men, första dagarna/ veckan började vi undra om verkligen hade fått hem PIGGE. Hon var så trevlig att hantera. Men efter några veckor insåg vi, eller jag att vi hade fått hem rätt, haha! Måsta en och annan gång springa varv efter varv i hagen för att få in henne. Var irriterad, genomblöt, ledsen och på dåligt humör. Och så började vår sommar. Motgångar som framgångar. Red henne vanligt, intervaller, bana, två i backen hälsningar på en månad. Ja.
första kvällen hos mig. 
Juli
Juli började med HETT! Usch, nej. Det är förjävligt att ha häst på sommarn. Jobbade mycket för hand. Mycket motgångar då. Hagen, jaa. Ridningen, jaa. Men ville inte ge upp den chansen jag fått.

Augusti
Samma här. Skolan började, fortsatte att ha Pigge hemma, hade bestämt oss. Vi behöll henne. Red som vanligt här. Tror det var någon "hej backe" igen från hästryggen. Det var i alla fall VARMT här med! Irre kom och fotade Pigge lite i hagen, porträttbilder, hon har ju systemkamera. Jag hade inte då.

September
Red som vanligt, hade slutat ridskola och sa hej till ansvaret som "egen" ponny. Tossa och Mogge var på sommarbete ännu. 
Oktober
Fyllde tretton jävla år, usch! Jag kämpade på med ponnyn. Det måste man väl göra om man har en sådan som Pigge? :p 
November
November, november, BLÄ! Men lite lycklig får man väl bli? För 11.11.11 fick jag min systemkamera som jag sparat ihop själv för egna pengar. 1/3 delsägare, fast det är jag som fotat mest, ahah! Red Pigge, fram och motgångar. Så som det ska vara när man har en envis lite dam på gården. Men se snäll och glad ut bilder jo, det kan hon!
Jag hade fortfarande inte hittat allting ännu. x) 
December
Det var Emma - träning i början av december. Jag och Pigge var med, för att träna på framåtbjudningen. Ja, for en och annan gång framför sadeln och kom inte bort. Ni kan ju fatta vad hon gjorde? Har aldrig gjort det på henne förut, inte på någon. Drände även i backen en gång, ja en halvt år jubileum det! Skills! Ingen snö kom, eller som verkligen fastnade, allt for bort, hagarna blev geggiga, äckliga och vädret var skit. Zenia var och red henne, hon rider inte och vill såklart sitta på hästryggen igen. Hon är en av dom som jag låter rida Pigge av mina kompisar. Hon är såpass orädd och ruttinderad.
Enligt mig blev bilderna mest blä! hade fel inställningar, ISO och blablabla... Lite synd.
När jag red började det bli mörkt. Hade även här totala inställningar, mesta blev suddigt, men en och annan bild blev bra. På bilden är jag påväg emot ett hinder.
Det jag måste erkänna är att min hoppsits har blivit 100% bättre än den var förut! Det
Det blev julfest, mitt betyg gick åt ett helvete enligt mig. Måste bli bättre om jag så vill fara och plugga till Sverige. For till Spanien, bloggen låg nere.
Kom hem och så blev det nyår, firade det med några vi känner sen 100 år tillbaka. 
Hoppas nu att 2012 blir ett år med nya framgångar och tar tag i dom gamla motgångarna och får nya möjligheter!

Kommentarer
Postat av: Sharro

Sv; ååh, tack så mycket! :)

2012-01-02 @ 18:41:37
URL: http://fjordina.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack så jättemycket! :D

2012-01-02 @ 18:52:27
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Felicia

Jätte söt den lille vita:) ser ut som en av mina första ponnyer:)

2012-01-02 @ 19:34:00
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: ronja

Sv: Haha, jaduu? Själv tycker ja inte dom blev speciellt bra men...TACK! :D

2012-01-02 @ 20:39:10
URL: http://ronjafagerstrom.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

svar: haha tack men visst är det irriterande, det kan verkligen reta gallfeber på mig, fy fan va irriterad jag kan bli.. och speciellt när någon som jag tycker mindre om kommer och säger så, då har jag lust och bara slå till den personen ;)

2012-01-02 @ 21:01:33
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0