Piggelina 3 januari

Först hade jag tänk ett dressyrpass på banan med sedan ändrade min hjärna och longerade henne en stund. Fin var hon. Bråkade bara en gång, otroligt! Hon verkade tycka det var ganska okej, inget besvärligt som hon brukar tycka på banan. Haha!
Körde lite skritt till trav och trav till skritt i båda varven. Hon lyssnade fint och var på bra humör. Finisflickan. ♥
Efter att var nöjd över henne gick jag några varv på banan med henne i longerlina och övadelite på att stanna när man ber det, usch vad duktig hon har blivit. :')
Ville att hon skulle gå brevid mig en bit i från, bara för att se hur hon reagerade på längre avstånd om jag stannade, något som inte alltid lyckades, hon skulle gå en halv millimeter bakom mig, haha, gulle! Men hon var fin ändå och har blvit duktig på att stanna när jag stannar.

Efteråt gjorde jag en fiskbensfläta i pannluggen på henne. Söter, synd bara att jag inte tog med kameran, blev riktigt gullig. Nog för att hon är det oberoende. :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0